تحولات لبنان و فلسطین

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی، گفت: دولت مکلف است تمامی تلاش خود را در راستای فراگیرسازی خدمات آموزشی، شغلی، بهداشتی و رفاهی برای افراد دارای معلولیت به کار گیرد.

تلاش دولت فراگیرسازی خدمات آموزشی و شغلی برای افراد دارای معلولیت است

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل  از سازمان آموزش و پرورش استثنایی، حجت‌اله الماسی در پیامی به مناسبت روز جهانی نابینایان (عصای سفید) عنوان کرد: روز ۲۴ مهر روز جهانی عصای سفید فرصتی برای تبلور قابلیت‌ها، توانمندی‌ها و شأن و منزلت اجتماعی نابینایان و نشانگر این است که جامعه باید با باور به توانایی‌ها و قدرت فکری و روحی نابینایان زمینه را برای توانمندسازی و قراردادن فرصت‌های برابر به نابینایان فراهم کند و دریابد که جامعه یک‌نهاد به‌هم‌پیوسته و در تعامل باهم است و تک‌تک آحاد آن تنها در پیوند با یکدیگر می‌توانند مسیر پرفرازونشیب زندگی را طی کنند.

وی در بخش دیگری از این پیام تاکید کرد: این مناسبت یادآور تعهدی است که بر گردن نهاده‌ایم تا همسو با حرکت‌های جهانی در مسیر اجرای بی‌کم‌وکاست قوانین مرتبط با افراد دارای معلولیت تلاش کنیم. در قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت بر ضرورت تحقق عدالت و برابری فرصت‌ها برای آن ها تأکید کردیم و دولت مکلف شده تا تمامی تلاش خود را در راستای فراگیر سازی خدمات آموزشی، شغلی، بهداشتی و رفاهی برای آنان به کار گیرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: به رسمیت شناختن افراد نابینا به‌عنوان اعضای مفید و مؤثر جامعه و لزوم توجه به آن‌ها در فرهنگ دینی و ملی ما نیز مورد تأکید بوده به‌گونه‌ای که در آیات سوره عبس نیز به این مهم اشاره شده است که نقص عضو نشانه نقص شخصیت نیست. افراد نابینا انسان‌های بزرگی هستند که با وجود محروم بودن از نعمت بینایی، به مدارج عالی علمی، اجرایی، اجتماعی و اخلاقی رسیده‌اند و این امر گویای آن است که محدودیت‌های جسمی هرگز نمی‌تواند انسان را از تعالی و پیشرفت بازدارد.

الماسی یادآورشد: نابینایان به دانه‌های سرسخت گیاهان نایاب می‌مانند که در زمستان‌های سرد و سخت پدید می‌آیند، جوانه می‌زنند و سبز می‌شوند و در سایه‌ها رشد می‌کنند و قد می‌کشند و در سرزمین‌های بی‌آفتاب هم به آفتاب می‌رسند.

وی در پایان این پیام بیان کرد: کودکان شگفت انگیزی که وجودشان پر از شعله‌های زندگیست، کودکانی که می‌دانند چگونه برای رویاهای بزرگ خودشان با تمام قوا تلاش کنند. کسانی که تمام محدودیت‌ها و سقف‌ها را پس می‌زنند، میل به پرواز دارند و خودشان را تا بلندترین جایگاه‌ها می‌رسانند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.